luni, 10 noiembrie 2014

Avantajele sportului asupra corpului , alimentatia , somnul

Salutare !!

De ce practic eu voleiul de performanta , pana la urma ? Pentru ca face parte din mine , desigur , insa mai am un motiv , pentru care nu as putea renunta . Sanatatea .
Cum contribuie sportul la sanatatea noastra ? Cu o simpla cautare , putem gasit liste kilometrice , insa eu vreau sa vorbesc despre adevaratele avantaje , care le resimtim in viata de zi cu zi .

Voleiul m-a ajutat , pe plan mental , sa-mi dezvolt atentia , concentrarea , sa-mi dezvolt simtul tactic si solidaritatea . Tot la nivel mental , am invatat sa-mi coordonez corpul , astfel incat sa faca mereu ce ii comand . Acum ar veni si interpretarea : "E corpul meu , eu il controlez , oricine stie sa se coordoneze" , insa , chiar va recomand sa incercati unele exercitii de coordonare .

Ajungem acum la planul fizic , pe care voleiul si-a pus amprenta . Pe langa faptul ca datorita lui , am ajuns de la a fi putin plinut , sa am un corp de invidiat , insa nu datorita lui , ci si datorita alimentatiei (imediat ajungem si acolo) . Si nu spun acest lucru ca sa ma laud , ci ca sa demonstrez ca se poate , ca se poate la varsta mea de copil sa perseverezi si sa reusesti . Continuand cu avantajele , ajungem la imunitate , unde , pot sa spun ca nu am mai avut nici o boala de cativa ani , nici o indigestie , nimic , totul a functionat perfect .

Si acum vorbim despre planul spiritual , unde tot datorita voleiului , am deprins unele abilitati . M-a ajutat sa-mi descopar personalitatea , sa respect niste reguli , sa am un regim de viata sanatos , sa am un program strict , etc...

P.S. : Termenul volei , poate fi inlocuit cu sport , desigur , orice fel de sport poate sa faca minuni cu tine .


*Alimentul nu este doar materie şi energie ci este şi informaţie*

Sa trecem acum la un alt subiect interesant , alimentatia . Fiecare organism , are nevoie de o multitudine de minerale si vitamine pentru a functiona corect . Insa acestea ne influenteaza si gandurile , personalitatea si starea . Multi spun ca e o mare bataie de cap sa mananci in fiecare zi alimente care contin fier , magneziu , calciu , zinc , vitamina a , b , c , d , omega 3 , omega 6 , etc... . Tocmai de aceea nu-si alcatuiesc un meniu , de care sa tina seama .

Dar totusi ma gandesc : "E corpul meu pana la urma , eu sunt o prioritate pentru mine , eu sunt pe primul loc si trebuie sa ma ingrijesc prima data ca eu sa fiu sanatos" . Oare ei la ce se gandesc ?  Se gandesc ca poate au noroc si nu se vor imbolnavi ? Pacat ca acest noroc ,  este inexistent .




De ce este somnul important pentru organism ? Pentru ca multa lume se trezeste ca nu are energie , ca se simt lipsiti de viata , si ca sunt mereu obositi ?
Tocmai pentru ca neglijeaza somnul , unul dintre cele mai importante lucruri . Dormitul nu inseamna doar somn , inseamna odihna . Pot sa-ti dau cateva sfaturi , dar nu pot sa fac asta in locul tau .
Cand este timpul meu de somn , inchid toate prizele , si-mi scot telefonul/tableta din camera . Pentru ca acestea...tulbura somnul si astfel corpul doarme , fara sa se odihneasca . Acesta este si principalul factor pentru care multi nu se odihnesc , dorm cu telefonul la cap (!!sa nu mai faci asta niciodata , este foarte periculos!!) sau cu Wi-Fi-ul deschis .

Un alt factor este lipsa de somn . Obisnuiesti sa te culci la ora 11-12 ? Chiar mai tarziu ? Afla ca nu este bine ce faci , corpul , ca sa poata munci , trebuie sa aiba timp sa se recupereze , mai ales ca este trezit dintr-o data dimineata , lucru care nu-l ajuta deloc , din contra. Organismul are nevoie de timp sa se recupereze , pentru a putea face fata tuturor cerintelor .

Tocmai de aceea , fa-ti sufletul sa nu se simta ca un prizonier in corpul tau , de aceea fa-ti corpul sa arate astfel incat sufletul sa mai ramana in el .

Iti vei schimba modul de viata de acum incolo ?

Un comentariu:

  1. Da , il voi schimba , citind acest articol am primit "sutul in fund" de care aveam mare nevoie . Imi doresc sa ma duc la sala si sa-mi schimb alimentatia . Imi doresc sa fiu o persoana mai buna , va multumesc .

    RăspundețiȘtergere